Lef, doorzettingsvermogen en geloof in eigen kunnen, dát zijn heel in ’t kort de eigenschappen die ervoor hebben gezorgd dat Bake and More anno 2018 draait als een tierelier. Oh ja, en niet te vergeten Angela’s creativiteit en enthousiasme. ‘Enthousiast word ik steeds opnieuw zodra ik een opdracht krijg of mensen op weg kan helpen. Ik vind mijn werk -deze zaak runnen- zó leuk om te doen dat ik het eigenlijk niet als werk zie. Daardoor voel ik mij bevoorrecht’.

Zes jaar na de opening heeft Bake and More -voorheen Angela’s Cupcake Factory- de status van ‘de bak- en decoratiespecialist van het Zuiden: hét adres voor alle bak- en taartliefhebbers. Angela’s  zeer ruime assortiment bestaat uit kwalitatief hoogstaande bekende en minder bekende merken.

Geloof in het concept

Toen Angela op 1 oktober 2012 de deuren van haar zaak voor het eerste opende, had ze niet kunnen bevroeden dat het zo’n succes zou worden. ‘Natuurlijk geloofde ik in het concept en zag ik volop kansen, anders was ik er nooit aan begonnen, maar dit had ik niet verwacht.’ Dat de winkel- en werkruimte aan de Frankenstraat in Grevenbicht/Papenhoven nu eigenlijk te klein is en zij het werk af en toe niet meer in haar eentje af kan krijgen, bewijst hoe haar bedrijf zich ontwikkeld heeft. Daar is ze terecht trots op.

Klandizie uit alle windstreken

Die groei uit zich op allerlei manieren en is om verschillende redenen verklaarbaar. ‘Het bezoek aan de winkel is gaandeweg toegenomen. Daarnaast heeft de online verkoop via de webshop een enorme vlucht genomen. Bake and More wordt goed gevonden via Google, want ik krijg bestellingen uit alle hoeken en windstreken van Nederland en België.’ Daarnaast noemt Angela het uitgebreide assortiment zoals de taarten die zij op bestelling maakt. Het aantal bestellingen groeit en groeit. Ook zijn er veel liefhebbers voor de heerlijkste ambachtelijke bonbons en allerlei andere heerlijkheden van chocolade. Daar bovenop verzorgt Angela workshops. ‘Ik denk dat de optelsom van dit alles Bake and More zo uniek maakt’, draagt zij als mogelijke verklaring van het succes aan.

Naamsverandering bij eerste lustrum

De naamsverandering van Angela’s Cupcake Factory naar Bake and More een jaar geleden, is een juiste keuze gebleken. ‘Met het bakken van cupcakes en het geven van workshops is het allemaal begonnen, maar gaandeweg ben ik meer gaan doen. De naam dekte de lading niet meer. De viering van het eerste lustrum vond ik een goed moment om de naam te veranderen. Sindsdien is de groei nog sneller gegaan. ‘

Perfectionistisch

Of het nu gaat om het geheel naar wens van de klant maken van cupcakes of het bakken en decoreren van taarten in alle mogelijke varianten, Angela doet alles zelf. ‘Dat is heel arbeids- en tijdsintensief, maar zo wil ik het. Ik ben perfectionistisch ingesteld en kan het ambachtelijke proces van taarten maken heel moeilijk uit handen geven.’ De wens van de klant bepaalt wat Angela gaat maken. ‘Natuurlijk heb ik in de loop der jaren zoveel taarten gemaakt dat ik genoeg voorbeelden kan laten zien, maar soms heeft de klant een heel specifieke wens. Dan ga ik mijn uiterste best doen om die wens te realiseren. Er zijn echter ook klanten die zeggen: “doe maar iets”. Het klinkt misschien gek, maar dat zijn dan juist de moeilijke opdrachten. Want, wat wil de klant? Wat vindt hij mooi of belangrijk? Van welke kleuren houdt hij? Dan is het aan mij om goed door te vragen, zodat ik met een voorstel kan komen waar de klant zich volledig in kan vinden.’

Gunfactor

Het assortiment wisselt regelmatig, maar de uitstraling van de winkel is sinds de opening vrijwel onveranderd gebleven. ‘Dat wil ik graag zo houden. Ik merk dat ook aan de reacties van de mensen. Zij vinden het fijn zoals het nu is.’ Kortom, Angela voelt zich helemaal thuis in haar winkel in Grevenbicht-Papenhoven. ’Gunstig gelegen, voldoende parkeergelegenheid en ook nog eens gratis kunnen parkeren. Bovendien merk ik dat er hier in de regio een gunfactor is.’

Bedrijven en particulieren

Bake and More levert aan particulieren, maar ook aan (grote) bedrijven en organisaties zoals DSM, BASF of Politie. De ene keer in het kader van de presentatie van een nieuw product, de andere keer zijn er cupcakes nodig vanwege een familiedag voor personeelsleden.

Voldoening

Behalve dat Angela al haar creativiteit en passie kwijt kan in haar werk, geeft het haar ook veel voldoening. ‘’Mensen op weg kunnen helpen als ze zelf iets willen maken of hun blije gezichten zien als klanten hun taart- of cupcake-bestelling komen afhalen. Zulke momenten geven een enorme voldoening.’

Op naar het tweede lustrum

Dus op naar het tweede lustrum? ‘Zeker weten, ik ben nog lang niet klaar. Bake and More is een blijver!’

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here